FÖRSÄLJNINGSVILLKOR


ALLMÄNT
Vid försäljning till konsument tillämpar Komplett de tvingande regler som följer av tillämplig lagstiftning. Mer information om Distans- och hemförsäljningslagen och Konsumentköplagen finns här. Köparen måste vara myndig eller inneha målsmans tillstånd

BETALNINGSSÄTT I WEBSHOPEN

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett PaysonKonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se
 
Kontakta oss direkt via mail eller telefon för alternativa betalningssätt så som faktura eller direktbetalning via bankgiro.
 
PRISER
Priserna som framgår i vår webshop är alltid aktuella. Vi förbehåller oss rätten att när som helst justera priserna. Varken prissänkningar eller prishöjningar som presenteras i vår webshop påverkar ordrar som redan bekräftats med pris.
 
LEVERANS OCH FRAKTKOSTNAD
Vi levererar alla paket med DHL Service Point fraktfritt inom Sverige. Ange ett mobilnummer vid order eftersom DHL normalt aviserar kunden via SMS när godset finns att hämta på utlämningsstället. Annars kontaktas man via email eller postavi. Vi skickar normalt varor inom 2-3 dagar. Om leveranstiden mot förmodan blir längre så meddelar vi dig detta snarast möjligt efter det att förseningen kommit oss tillkänna via mail eller telefon.
 
Vid beställning utanför Sverige tillkommer fraktkostnad. Kontakta oss för prisuppgifter på orsa@mikrosnickeri.se.

REKLAMATION
Skulle varan vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtgärdar vi kostnadsfritt felet. Vill du reklamera din vara skall du omgående kontakta oss. Det är viktigt att du alltid sparar emballaget till varan vid reklamation. Om ni får en felaktig eller skadad produkt så byter vi ut den alternativt betalar tillbaka pengarna.

Om det skulle visa sig att du som kund åberopat garanti och felet beror på yttre åverkan och inte täcks av garantin, utgår inte någon ersättningsvara.

BYTES- OCH ÅNGERRÄTT
Som kund har du alltid 14 dagar på dig att byta eller ångra köp från den dag du mottagit varan. Varan ska då vara i oförändrat skick. Se bara till att vara försiktig med emballaget så att du kan packa varan ordentligt ifall ni vill returnera den. Kontakta oss via epost vid reklamation. 
 
Det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att din retur kommer fram till oss, samt att den är i helt skick. Vi hjälper dig praktiskt med returfrakt om du vill returnera varan med DHL, kontakta oss då på orsa@mikrosnickeri.se. Dock är det du som kund som står för returfraktkostnaden.
 
Vid godkänd retur så återbetalas pengarna till dig inom 30 dagar. Vid ej godkänd retur (t.ex. om varan är synligt använd) återsänder vi varan till dig och frakt debiteras.

TRANSPORTSKADOR
Alla yttre skador (på emballage/ytterförpackning) ska genast anmälas till oss. Beskriv skadan skriftligt och fotografera både varan och emballaget. Varorna ska omgående inspekteras vid leverans. Om någon skada, fel eller brist upptäcks bör detta reklameras till orsa@mikrosnickeri.se inom 5 dagar. Om Ni inte reklamerar inom skälig tid anses ni ha godtagit leveransen. Om ni vill reklamera frakten kontaktar ni orsa@mikrosnickeri.se.

PRODUKTINFORMATION
Vi kan ej garantera att bilder exakt återger produkternas verkliga utseende.

KUNDUPPGIFTER
De uppgifter du lämnar till oss kommer inte att vidarebefordras eller säljas vidare på något sätt eller i någon form. Vi använder informationen endast för att kunna handlägga din order. Din e-postadress används för att sända orderbekräftelsen till dig och om vi behöver kontakta dig.